
maandag, december 17, 2007
Kansen voor fotozaak die behoefte consument centraal stelt
Otto Dekkers, student Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, heeft de HBD Scriptieprijs 2007 gewonnen. Dekkers beschrijft in zijn scriptie de invloed van de digitale revolutie in de fotografie op de overlevingskansen voor de Nederlandse fotovakhandel.
Dekkers concludeert in zijn scriptie dat de toekomst voor de gehele fotovakhandel er zorgelijk uitziet. Het aantal ondernemingen en winkels daalt, het marktaandeel daalt en de ontwikkeling blijft achter. Toch zijn er genoeg perspectieven voor individuele fotozaken. De behoefte van de consument staat steeds meer centraal. Voor ondernemers in de fotovakhandel die hier goed op inspelen zijn er zeker kansen. De ondernemer moet duidelijke keuzes maken als het gaat om assortiment en doelgroep. Een goede presentatie op internet, als aanvullend kanaal, is een must.
De scriptie is gratis te downloaden via www.hbd.nl/scriptieprijs.
Dekkers concludeert in zijn scriptie dat de toekomst voor de gehele fotovakhandel er zorgelijk uitziet. Het aantal ondernemingen en winkels daalt, het marktaandeel daalt en de ontwikkeling blijft achter. Toch zijn er genoeg perspectieven voor individuele fotozaken. De behoefte van de consument staat steeds meer centraal. Voor ondernemers in de fotovakhandel die hier goed op inspelen zijn er zeker kansen. De ondernemer moet duidelijke keuzes maken als het gaat om assortiment en doelgroep. Een goede presentatie op internet, als aanvullend kanaal, is een must.
De scriptie is gratis te downloaden via www.hbd.nl/scriptieprijs.